Tuesday, 21 June 2016

Gaudeamus igitur

"Radujme se tedy", tak začíná studentská hymna. A já se raduju. Hrozně moc! Dneska jsem úspěšně zdolala svoje druhé bakalářské státnice!

Svoje první dvě písmenka jsem vybojovala až napodruhé, loni v září. To se ze mě stal bakalář politologie a mezinárodních vztahů. Dnes k tomu přibyl ještě bakalář ekonomie.

Znovu jsem se přesvědčila o dvou věcech. Zaprvé, život je o štěstí. Zadruhé, člověk potřebuje nějaký ten "stres".

Štěstí jsem letos měla požehnaně - o bod jsem se dostala přes písemnou část a u ústních jsem si vytáhla svoji vysněnou otázku - klasická politická ekonomie. "Sen" jen v rámci možností samozřejmě.
A k tomu stresu - teď najednou mám pocit, že nevím, co se sebou! Teoreticky vím - nakupila se mi práce, protože jsem se v posledních týdnech jen učila. Konečně se uvidím se všemi kamarády, na které jsem neměla čas. Konečně si budu zase číst normální knížky. Ale stejně, je to zvláštní pocit!

No a jak jsem to třítýdenní učení přežila? Tady je můj postup!

---

"So let us rejoice", those are the first words of the student anthem. And I am definitely full of joy today! I passed my second undergrad finals!

I got my first degree last year in September. It was the second attempt, but no one is going to ask me that, right. The main thing is that I got my degree in political science and IR. Today an economics degree joined my "collection" of academic achievements.

I was once again assured of two things - everything in life is partly about being lucky and also, it is good to be under some sort of stress.

This time, the odds were definitely in my favour. I passed the written part of my finals by one point and when it came down to draw a question for my oral part, I couldn't have chosen a better one. Classical political economy, a dream come true! Well dream considering the circumstances of course.
I also, all of a sudden, don't know what to do with my life! I have pleny of work, I will finally see all my friends and I will be able to read books that don't have "economics" in their name. But still, I feel weird!

And how did I deal with all the studying? Here are my tips!

Najděte si "hnízdečko" a tam se uvelebte. A pijte. Ideálně ze skleničky s plameňákem (děkuju Markét <3)
Find yourself a spot and make it the "study zone". And hydrate, preferably with liquids from a mason jar. It looks cool, period.


Jezte zdravě samozřejmě, ale chce to i odměny!
Eat healthy, your body needs it. But sweets are also important. No particular reason, just trust me on this one.


Oslavujte každý zdolaný krok!
Celebrate every little achievement!


Pak své úspěchy oslavte trochu víc.
Then celebrate some more.


Úspěchy si pak neustále připomínejte.
And remind yourself of the achievments.


Dělejte si procházky, okysličuje to mozek. A taky vás budou z toho celodenního sezení bolet záda. A poleze vám to na mozek.
Take walks in between study sessions. Your brain will appreciate the extra oxygen and your back the exercise. 


Nezapomínejte na pitný režim!
Don't forget the hydration part!


A nejd¨ležitější poučka - když to máte všechno za sebou, dejte si dort.
And the most important rule of all - when it's all over, have cake.


6 comments:

  1. Rikala jsem, ze jsi #nejsikovnejsi !!! :* Moc moc gratuluju! (a vedela jsem,ze to das!:D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkujuu! A v sobotu to oslavíme (jídlem :D)

      Delete
  2. Takovou mám radost! Užívej si ten pocit "nadbytku" volného času a hlavně to vědomí, že jsi megafrajerka!
    Gratulace, Hani :)

    Zuz

    ReplyDelete
    Replies
    1. To já taky Zuzi, to já taky :D
      Děkuju!

      Delete
  3. Gratuluji k druhému Bc. A užij si teď klidu a volna...
    Stáňa (werka13.blog.cz)

    ReplyDelete