Tuesday, 28 June 2016

Trip Tip - Liberec


Přemýšlela jsem, jestli k tomuhle krátkému shrnutí mám dát štítek "travelling". Přeci jen je Liberec moje rodná vesnička. Pro někoho mimolibereckého, což je celá populace téhle planety mínus zhruba sto tisíc lidí, by cesta sem ale výletem byla, takže je to jasné. 
Minulý víkend jsem pozvala své stážisty z práce na návštěvu, a teď vezmu na krátkou procházku Libercem i vás. Z Prahy jste tu žlutým autobusem za hodinku, takže na jednodenní výlet ideální!

I wouldn't consider a journey to my hometown "travelling". But since for everyone on this planet but a hundred thousand people Liberec is a potential trip destination, the label is more than appropriate.
I invited my interns to stay with me over the weekend and belatedly, I am taking you with me as well! If you want to do it in person, there is a bus every hour from Prague - nothing easier than jumping on it!

Galerie Lázně určitě stojí za návštěvu. Ať už kvůli samotnému interiéru nebo výstavám. 
The regional gallery in the historic building of the old Liberec spa. Even if you are not into art, the building itself is amazing.



Hned naproti lázním najdete i Severočeské muzeum, kultůra hezky na hromádce.
Just across the street, there is the Museum of North Bohemia.


Centrum města není zrovna zázračné, ale nejsme žádná Praha či Paříž, že ano. Ale radnici máme okopírovanou z Vídně, takže jak by řekli moji oblíbení CinemaSins - "discount Vienna".
The city centre ain't no Prague or Paris, but hey, we're a small town :)


Hlavním lákadlem je ale asi Ještěd. Tramvají číslo 3 na konečnou, 15 minut chůze k lanovce a za pár minut a o 149 korun lehčí jste na vrcholu!
The main attraction must be the Ještěd mountain. To get there, you just need to take the tram number 3, walk for 15 minutes and take a gondola all the way to the top!




Na výlet je také třeba se posilnit. Už po sto padesáté doporučím Mikynu a také pizzerii Made in Italy naproti výstavišti, hned vedle lázní.
If you are hungry after all the walking, don't miss Mikyna, my most favourite café on earth, and the Made in Italy pizzeria just next to the Gallery!



8 comments:

  1. Na Liberec mám nádherné vzpomínky ještě z dob kdy jsem dělala capoeira. Ten kraj je pro mě srdcovou záležitostí a výlet na Smrk je další takový tip :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pro mě je zase další "srdcovka kopec" Javorník! :D

      Delete
  2. V galerii a muzeu jsem ještě nebyla. Ale zoo, Iqpark, Dinopark a Ještěd mám už škrtnuto ze seznamu. Určitě bych ještě chtěla Botanickou zahradu a muzeum Vlasty Buriana. No a z podniků bych ještě chtěla Čerty pod Ještědem a Bílý Mlýn =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. To bys měla napravit!
      A muzeum Vlasty Buriana ani nevim!

      Delete
  3. V Liberci jsem byla několikrát, kousek bydlí babička :) Ale je fakt, že procházka po městě nikdy nebyla, vždy jen ten vrchol, tedy Ještěd. Nicméně, Mikyna je tak slavná, že si tam při příštím výletu zastávku budu prostě muset udělat! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No to určitě musíš, neznám nikoho, komu by se tam nelíbilo :)

      Delete
  4. Lanovkou neee :-D Ale kvuli te Mikyne budu do Liberce jeste nekdy muset, to vypada vzdycky tak skvele! Nicmene centrum mate nahodou moc hezke :-) S tou Vidni by to sedelo :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo, my neměli moc časuuu! Jinak bych to taky vzala péšo, hezky pod lanama!
      A Mikyna určitě stojí za výlet :)

      Delete