Monday, 19 September 2016

Eating Prague

Vypadá to, že se k psaní článku dostanu vždycky jen když mě popadne záchvat nespavosti. Dneska jsem se probudila ve 3:10. Po dvou hodinách převalování to vzdávám a jdeme na to - jídlo jídlo jídlo!

Seems like the only time I make time for blogging is when my insomnia kicks in. I've been up since 3am. 2 hours later I'm still wide awake so let's have a look at some food instead of that badly needed beauty sleep!

Neodvedu si představit nic příjemnějšího než nedělní brunch. Nějaký ten týden nazpět jsme se s domluvily, že vydržíme do 10 a dáme si do nosu! No, mně udělaly čáru přes rozpočet antibiotika, se kterými se stejně musím najíst v 7, ale co, dát do nosu si můžu i tak, že ano. Zašly jsme do Mamacoffee na Vodičkově a za mě dobrý! Hummus a pita chleba je pro mě jedno z nejlepších jídel, mrkvový dort taky schvaluju, a fermentovaná ovesná kaše je dosti sladká, ale to ještě nikoho nezabilo (kromě diabetiků #černýhumor)
PS: Sice bez fotky, ale s o to větším nadšením na brunch doporučuju Žižkavárnu - pekanový dort mi včera velmi zpříjemnil den.

Can you imagina anything better than a nice Sunday brunch? Last week we decided to challenge ourselves and wait until 10 and then stuff our faces! I got antibiotics prescibed in the meantime so I have to eat at 7am sharp every day but well, I stuffed my face anyway. We went to Mamacoffee in Vodičkova and I couldn't have chosen better! Hummus and pita bread is one of my all time favourites. I also tried the carrot cake (approved!) and vegan oatmeal that was a bit too sweet for my taste. 
PS: I also higly recommed Žižkavárna for brunch, their pecan pie is out of this world!


Na výbornou snídani můžu doporučit i EMA Espresso Bar u Masarykova nádraží. Vždycky mě tam hrozně potěší milá obsluha. A taky dobré sandwiche.

Another favourite place of mine to eat in the morning is EMA Espresso Bar. The people there are always super-friendly and sandwiches super-nice.


Od ranních dobrot se přesuneme k tě obědovým. Na začátku září jsem se přestěhovala do nového bytu, a po té námaze vysvětlovat stěhovákům co kam chci jsem zašla do Brixton Balls. Poslední dobou jsem si oblíbila vegetariánské varianty čehokoliv, a tak jsem si dala kuličky ze tří druhů sýra s rajčatovou omáčkou. Pod tím se ještě schovává rýže. Takže porce víc než dostatečná (taky to není zrovna levné, takže ještě aby ne!). Dávám 10/10, moc mi chutnalo!

Let's move on to lunch! I moved to a new flat in the beginning of September. After all the hard work of telling the moving company people where to put what I treated myself to veggie "meatballs" at Brixton Balls. The combo of cheese balls, tomato sauce, rice and cabbage was absolutely amazing. It's not the cheapest option, but well, yolo.


O mé lásce k vietnamské kuchyni jsem se možná už zmiňovala. A tak jsem se skoro až zastyděla, že mi trvalo tak dlouho ochutnat bagety banh mi. Na tohle poprvé jsem si vybrala Banh Mi Ba u Dlouhé. A musím říct, že i když jsem se bála kombinace nudlí a bagety, je to výborné!

I might have mentioned my love for vietnamese cuisine before so it was high time that I finally tried banh mi, vietnamese baguettes. I was a bit sceptical about stuffing bread with noodles but Banh Mi Ba didn't let me down - it's delicious!


Ve stejném podniku mi ještě víc chutná "čtyřka" - nudle, krevety, kuře, zelenina a smažená cibulka. Je to úžasně osvěžující, ideální do letních dnů! Opět bez fotky byla moje třetí návštěva, kdy jsem ochutnala jarní závitky s arašídovou omáčkou - moje nové oblíbené (promiň, Pho vietnam!).

Same place, different meal. I don't know the name, but it number four on the menu (all you need to know). The mix of noodles, chicken, shrimp, veggies and fried onion is very refreshing and also quite healthy! I can also recommed their spring rolls with peanut sauce.


Co by byl život bez odpolední kávičky! Pro mě většinou bez kafe, ale stejně jde o ty dorty, že ano. Když za mnou byla mamka v Praze, vzala jsem ji do Marthy's kitchen. Dorty byly dobré, ale zas nic tolik extra.

How sad would life be without afternoon tea. The cakes at Marthy's kitchen were a bit unspectacular though. 


Někdy je chuť je na něco malého, třeba čaj a sušenku. Super Tramp Coffee je podle mě jedna z nejhezčích lokalit v Praze, schovaná ve dvoře ve Spálené ulici. Určit navštivte!

One of the prettiest locations in Prague is Super Tramp Coffee. It is definitely worth visiting, and you might as well just have some tea and a biscuit once you are there.


Každý má nějaké ty guilty pleasures. Mezi ty mé patří určitě zmrzlina! Takže v Angelatu či Zmrzlináři jsem pečená, vařená! Moji favorité jsou slaný karamel a pistácie. 

Everyone has their guilty pleasures. Mine is definitely ice cream. In the past few hot weeks I was therefore getting tons of it. Angelato and Zmrzlinář are among my favourites. and the best flavours? Definitely salted caramel and pistachio.


Novinka pro mě byla tahle rolovaná. Baví mě sledovat, jak zmrzlinu před vašima očima připraví a můžete si vytvořit vlastní kombinaci! V MOI u Kotvy jsem si dala proteinový základ s fíky a chia semínky ... 

Just a few days ago I had this rolled up ice cream for the first time. They prepare it fresh, just for you, and you can chose whatever flavour and fuit you want. At MOI I had a protein base with figs and chia seeds ...


... a na sobotní akci Zažít město jinak veganskou variantu s jahodami. Po tančení salsy zasloužená postworkout odměna!

... and at a street festival on Saturday I had the vegan option with starberries. After dancing cuban salsa it was well deserved!


A teď ještě na skok do Liberce! Pod Ještěd už se dostanu opravdu jen zřídka. Pokud už ale ta slavnostní chvíle nastane, nenechám si ujít nějakou z našich dobrot! Mikyna je jeden z mých oblíbených podniků vůbec, a tenhle avokádový chléb zas jedno z mých nejoblíbenějších jídel.

And now a quick trip to Liberec, my hometown! I rarely got here anymore but when I do I never miss a chance to visit some of my favourite places. Mikyna is one of them, and this avocado bread was absolutely amazing.


Další mojí stálicí je pak steak z tuňáka z Chicago grillu.

Another must-eat is this tuna steak from Chicago grill.


A to už je pro dnešek všechno! Doufám, že se vám aspoň trochu sbíhaly sliny a třeba moje oblíbence někdy poctíte návštěvou sami!

That's it for today! I hope you're tempted now to try one of my favourite places yourselves!

4 comments:

  1. Tak z těch "tvých" podniků znám jen Angelato (když jsem tam byla poprvé, dala jsem si mangový sorbet a od té doby pokaždé...).
    Já na blog tipy na kavárny, restaurace ap nemám, protože mobilem fotím děsně a foťák sebou netahám. Takže využiju příležtosti a hodím nějaký tip aspoň tobě ;-). Moje klasika je Bistro de France (když mají zrovna slevu na Slevomatu :)), pak se mi líbilo v Creperii Pod věží (na Dražického nám.)a Crepérii U kajetána (v Nerudovce) a posledním objevem je Cafe Faus pas (na Vinohradské, kousek nad Muzeem).
    Stáňa (http://werka13.blog.cz/)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na tu vinohradskou jsem koukala minule, když jsem byla v tramvaji! Tak třeba tam někdy zajdu, i když mě to vždycky táhne na druhou stranu do té Žižkavárny :D

      Delete
    2. My dvakrát byli "randit" s manželem - když se náhodou stalo, že já vypadla z práce včas a on se zdržel. Dávali jsme si vždycky palačinku a byla dobrá. A je tam taková milá, poklidná atmosféra, příjemná a ryhclá obsluha...
      Stáňa (http://werka13.blog.cz/)

      Delete