Monday, 28 November 2016

Cukr káva limonáda ..

.. čaj rum bum. Příhodnější by ale možná bylo cukr káva limonáda cider víno, protože tak nějak vypadal můj víkend.

Vypadá to, že k tomu, abych napsala něco na blog, je potřeba dát mi dárek. A moc pěkný (o něm později). Poslední týdny a měsíce jsou v offline části mého života tak nadupané, že pro tu online část nezbývá čas, ale jak říkám - když mě někdo někam pozve, to je jiná!



Takže, dnes vám řeknu o tom, jak jsme se s Markét naučily dělat kafe. Obě jsme na tom před workshopem, kde jsme "vařily" s kávou Nero od Datartu, byly asi jako s vínem - chutná nebo nechutná.

Nevím jak Markét, ale já jsem na tom pořád stejně. Tedy až na to, že už umím udělat kafe ve french pressu tak, jak to kávová etiketa nařizuje. Jinak se považuju za kávového negramotu i přes spoustu nových a zajímavých vědomostí. No ale vezmeme to pěkně od začátku.

Příprava kávy je zhruba stejná věda jako příprava jiných drog. Pokud jste tedy fandou Breaking Bad - uvařit si dobrý šálek je asi jako uvařit dobrou várku metamfetaminu.


Hned na začátku si asi odbudeme ty vědomosti. Postupně jsme si ("my" znamená skupinka osmi pozvaných) připravili kafe ve french pressu, v Bialettce (taková ta střbrná konvička), v aeropressu, přes filtr a nekonec ve vacuum pot (foto nahoře, už vidíte tu podobu s drogami?). V kavárnách jsem vždycky viděla ty různé způsoby napsané, ale neuměla jsem si pod nimi nic představit. A teď už ano. Jak jsem ale říkala, nejsem zrovna nejpovolanější člověk k tomu, abych vysvětlovala rozdíly, přednosti a nevýhody různých příprav, takže tuhle část trochu zkrátíme, co vy na to.


Neumím říct, která z káv mi chutnala nejvíce. To je další věc - netušila jsem, kolik je druhů a odrůd kávy. Na workshopu jsme vařili z Etiopie, a jako dárek jsme dostali vzorky všech devíti druhů, které má konkrétně káva Nero. Mám "doma" velkého milovníka kávy, takže ho postupně nechám všechny ochutnat, ale já sama bych asi rozdíl nepoznala. Pana barristy, který celý workshop vedl, jsme se na sommeliérství v kávové průmyslu ptali - je to prý kombinace genů a dlouhých let praxe. Já nemám asi ani jedno, už jen pro to, že jsem na kofein dosti citlivá a občas to se mnou dost zahází. Takže během akce jsem pak už raději nechávala šálky napůl plné, protože v kombinaci s alkoholem, který do nás také lili, bych nemusela odejít po svých (ne že by mě crossfitem utužená Markét nezvládla odtáhnout, ale jelikož jsme odcházeli po uši ověšené dárky, mohla by mě po cestě někde pustit na chodník, a to by nebylo dobré). 


Počkat, alkohol? Jo, nikdy bych neřekla, že panák v kombinaci s kávou může být tak dobrý. Připravili jsme si totiž také irskou kávu - s whisky a našlehanou smetanou. Něco tak dobrého jste ještě nepili, to vám povím. 


Druhý panák padl v podobě tohohle drinku. Pan barrista je evidentně i expert na koktejly, protože toto bylo tedy něco. Kafe, limetkový džus, sirup z citronové trávy, rum a bílek. A jako třešnička na dortu kapka infuze z něčeho moc voňavého na hřbet ruky, aby to náhodou nebylo málo fancy. 


Dokonce jsme si mohli osahat kávu v různých stádiích pražení - od té "syrové", zelené (a ne, ta není zázračným přípravkem na hubnutí, má dokonce méně antioxidantů než káva pražená, takže ty prachy prosivás utraťte radši za 568 kilo borůvek či něco podobného) až po hotová zrnka, připravená k namletí. 


Na tomto místě musím opustit mletí o kávě (prosím, oceňte slovní hříčku) a poděkuju kavárně Raclettka, že nás po celou dobu akce velmi dobře nakrmili. Přiznám se bez mučení, že ty dva talíře slaného koláče jsme s Markét měly na svědomí téměř samy. Sedly jsme si strategicky nejblíž - a tak se to dělá. Kromě toho jsme dostali i výborné raclette. A quesadilly. Káva prý podporuje trávení, takže je dobré při jeho pití i jíst. Takže aspoň toto jsme zvládli na jedničku.



To ale byl pouhý začátek víkendu. Nebo vlastně prostředek. Už den předtím jsem měla svou druhou bakalářskou promoci. Při té příležitosti jsem rodiče vzala do Dishe, aby taky jednou ochutnali něco pořádného, že ano. A abych měla hezkou fotku diplomu, protože vedle burgeru všechno vypadá líp. Tím ale gurmánský a následně alkoholový maraton teprve začal. Po skončení workshopu jsme s Markét tvrdě pracovaly na udržování hladinky, a taky jsem jí musela ukázat ty pravé krásy Prahy. Takže nejdříve to byla Letka, protože interiér a nejlepší cheesecake, a pak Signature ve Vnitroblocku, protože interiér a cider (při té příležitosti vznikla i nejoblíbenější fotka mého víkendu, kterou jsem pojmenovala Instagram vs reality. Přísahám, že Julian je jinak hrozně milý, ale pochopení pro hipsterské povinnosti asi nemá ..). No a protože kromě cideru máme rády i víno, nesměly jsme zanedbat ani to. Nebo, pokud jste Bláňa a víno vás nechává chladnou, tak si, když dojdou normální cidery, objednáte si rovnou 0,75 lahvinku. 
V neděli jsme si pak byly ještě na chvilinku zacvičit do Bitevního pole. Rozhodně doporučuju, hlavně dopoledne jednorázový vstup za 100! A protože po cvičení je potřeba držet gains, zašly jsme s ostatními děvčaty ještě na bun bo nam bo do Phollow - taktéž palec hore. 
Dalo by se tedy říct, že po tomto víkendu, který navíc byl zakončen bramborami na loupačku a Gimore Girls, dvěma z mých nejoblíbenějších věcí pod sluncem, by si zasloužil hešteg blessed. A tak nezbývá než za něj poděkovat karmě či komu. A teda taky Johance a Evče, které nás pozvaly na #kavanero akci a od kterých jsme dostaly na ochutnání kávičku, elektrický mlýnek a Bialettku. Ale taky té karmě.




PS: Pijte s rozvahou. (Nejsem si jistá, jestli tohle musím podle zákona uvádět. V reklamách na alkohol to je, tak to radši napíšu, víte jak.)

4 comments:

  1. Uuuuu to je boží článek! (a pozor, abych teď neobšlehla všechny ty fun facty! :D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha to bych nejdřív musela bejt schopná ti poslat nějaký ty fotky :D

      Delete
  2. Hm - to nebyl dobrý nápad číst tohhle před půlnocí. Budu se muset jít ještě najíst...
    (Jinak - podle titulku jsem čekala článek o bistru na konci Lázeňské... - aspoň kdysi se takhle jmenovalo, teď zaregistrovala, že je trochu předělané, tak vlastně nevím, jestli nezměnili i název)
    Stáňa(http://werka13.bolg.cz)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo, tam jsem byla naposled někdy v březnu, takže to tam asi budu muset jít někdy zkontrolovat! (mají boží pistáciový cheesecake)

      Delete